Millised on digiturunduse peamised väljakutsed?

Peamine väljakutse on hetkel eetris oleva infotulva sees välja paista. Aga mitte ainult – lisaks on vaja pakkuda oma sihtgrupile õigel hetkel ning õiget infot, vastasel korral oled lihtsalt üks osa infomürast.

 

Koos koroonarevolutsiooniga oleme 2019 aasta kevadest alates tajunud, et kanalid ja viisid, mis eelnevalt on töötanud edukalt, enam nii häid tulemusi ei näita. Inimesteni jõudva digiülekülluse tingimustes on tekkinud muutus tarbimisharjumustesse ja kohalolemiseks on vaja leida lihtsalt uued lahendused.

Arvame, et jätkuvalt on oluline olla seal, kus on sinu potentsiaalsed kliendid ja tarbijad ning pakkuda neile oma lahendusi välja selliselt, et see neid välja ei vihastaks ega ka tapeedina mõjuks. Ole loominguline ning ole aus.

Digiturundus on pigem taktikaline, samas on oluline kogu selle mõõtmise ja sihtimise juures säilitada oma brändi nägu. Lõputu optimeerimise käigus on suur oht lõpuks mõjuda näotuna ja tarbija silmis saada seejärel ka rumala tiitel. Hea kui suudaksid pidada dialoogi, mitte monoloogi, mis varasemat turundust on iseloomustanud. 

Hetkel peab mitte ainult kohanema pidevalt uueneva olukorraga aga omama laiemat tähendust. Peaks võtma seisukohti. Kuigi esmapilgul ehk tundub, et mis sinu tootel ja näiteks keskkonnahoiul on ühist või miks sa peaks sellest rääkima. Oluline on, et sa märkaks millest räägivad tarbijad ning hea, kui sa suudaks sinna vahel sisse saada. Märka kui räägitakse sinu brändist või kaubast, see annab väärtuslikku sisendit turundustegevusteks.

Ajast rääkides, siis hetkel kindlasti on vaja seda rohkem kasutada kui varasemalt. Selle vastu pole mõtet võidelda. harju mõttega, et su edasine tegevus on pidev õppimine seoses digimaailma pideva muutumise ning seadusandluse kohanemisega.



Millises suunas on digiturundus liikumas?

Siin on võimalik tajuda mitut erinevat aspekti.
Esiteks – formaadi mõttes on video ja interaktiivsed lahendused jätkuvat võidukäiku tegemas ja kes vaatab statistika poolt siis märkab, et need annavad paremaid tulemusi, kui staatilised lahendused.
Teiseks on näha, et digiturunduse automatiseerimne ei ole enam plaan kuskil kauges tulevikus vaid edumeelsed ettevõtted on aru saanud, et tulemuste saavutamiseks ja efektiivseks tööks on tegemist efektiivse vahendiga mis kas juba on kasutusele võetud või on juurutamisel.

Kolmandaks tooks esile analüütika lahendused, mis aitavad meil kvantiteedi asemel luua kvaliteeti. Panustada tuleb sisule ning kanalitesse, kus investeeringud end maksimaalselt ära tasuvad. Sellisel moel hoiame lisaks rahale kokku ka aega, mida meil seoses dialoogi, videoformaatide jms-ga on hakanud nappima.

 

Kas digiturundusel on roll ka offline-ettevõttes?

Laias piiris võib offline fookusega ettevõtte kohta täheldada järgmist:

1.
Tarbijatega vahetuks suhtlemiseks on arukas omada sotsiaalmeedias kontosid. Ole neis kanalites, kus on sinu sihtrühm. Tegemist on ajamahuka aga väga vajaliku tegevusega. Mitte ükski tarbija ei jää ootama sinu vastust kaua. Printsiip on lihtne – mis silma alt ära, see ka meelest läinud. Ole olemas ja ole kohal, muidu ei jõua sa piltlikult öeldes iial tarbija ostukorvi.
Vastavalt oma tegevuse iseloomule pead sa tunnetama, kui sageli on sul vaja hoida üleval tarbijaga dialoogi. Kellele, millal ja millise sagedusega sõnumeid edastada.

2.
Kampaaniate puhul on digikanalite eesmärk sama traditsioonilise meediaga – levitada kampaania sõnumit. Kui ostukoht ei ole digitaalne siis planeeritakse üldiselt kuni ca 30 % eelarvest digikanaleisse. Konkreetse call to action sõnumi puhul on digimeedia aga paremini mõõdetav tavakanaleist.

3.
Pikas perspektiivis tuleks leida viis, kuidas siirduda offline kauplemiselt digimaailma. Mõelda, kuidas tagada kauba kättesaadavus neis ning pikaajaline eesmärk võiks olla sarnane turuosa nagu füüsilis maailmas.


Ja nüüd päeva nõuanne. Kui digiturundus ei ole sinu jaoks seni mingil põhjusel olnud oluline ja sa ei ole seal vajalikke oskusi omandanud, siis nüüd on küll viimane aeg. Vaata algavaid kursuseid ja vali omale sobiv ning registreeru klikates SIIA!

PS! Oleme alati valmis vastama kõigile küsimustele  leia omale sobiv kanal kas sotsiaalmeedia chati või traditsioonilisemate valikute hulgast ja leiame koos lahenduse.