Turundusstrateegiad on aeg üle vaadata ehk 3 upgrade nõuannet turundajale


Ülemaailmse pandeemia mõõtmed võtnud koroona kriisi valguses on seda hakatud käsitlema ka kui jätku tööstusrevolutsioonile. Kui senised arengud olid peamiselt seotud tootmise moderniseerimisega ning hiljem ulatusliku robotiseerimisega, siis koroonarevolutsioon on tugevalt mõjutanud turunduse ja müügistrateegiaid.

Arusaadavalt on paljud ettevõtted pidanud tegema ümberkorraldusi ja oma müügi ja turunduse fookuse suunama digiplatvormidele. Turundajale on see olnud muutusterohke ja pingeline aeg, kus pidevalt on tulnud ümber vaadata strateegiad ja kohendada tegevuskavasid. Tarneahelate ummistumine ja klientide vähenenud ostujõud on kuivatanud mitmel pool kokku turunduseelarved, mis on sundinud olema loovad. teisel pool on muidugi sekktorid, mis ei suuda tellimusi täita ja nõudlus ületab pakkumist ilma reklaamitagi.

Kriisiolukorras on paratamatu, et kohanemisest ja ümberkohanemisest on saanud meie leivanumbrid. Nii nagu asjad käisid eile ei toimi nad enam homme. Järgmisena vaatamegi kole suuremat diginihet, millega tasuks arvestada koostades kriisiaegset või – järgset turundusplaani.

 

1 Hüpe digimaailma, ilma tagasipöördumiseta

Lockdownid, distantsipiirangud, klientide arvu piirangud, teatud sektorite sulgemised jms on tekitanud olukorra, kus ilma digis olemata on äri sisuliselt läbi. Ehk enam vähem kõigega on tulnud läbi saada vaid digikanalite vahenduse. Selle juures on heaks uudiseks see, et ega digitaalsus ei kao kuskile ka peale äride taasavamise. Digitaalsus jääb turunduses domineerima ka kriisi lõppedes ning arvata vastupidist ei ole tegelikult põhjust.

Digikanalite reklaamimahud on kasvanud. Näiteks mobiilireklaami kasv on olnud erinevail andmetel kuni 71% (PubMatic Quarterly Mobile Index 2020). Võitnud on videomängude sektor 80% kasvuga (Mediaradar 2020). vastupidiselt on tradistsiooniline meedia teinud läbi muljetavaldava languse. Maailma üks juhtivaid välimeedia ettevõtteid JCDecaux andis teada 63% kukkumisest 2020 II kvartalis, võrreldes sama perioodiga 2019.

Meie soovitus on turundusplaanis kasvatada digi-, sisu-, ja sotsiaalmeedia turunduse osatähtsust.

Täna saame öelda, et ka teenussektor on kolinud nii palju kui võimalik digiplatvormidele. Sisuliselt vaid need kes ei ole teenuse iseloomu tõttu saanud kolida ei ole digis – näiteks: massaaz, kosmeetiuteenused jms.
Küll aga näeme me digiplatvormidel treeninguid, joogat ja kõike muud, kus tegutsejaks on tarbija ise ning juhendamise puhul ei ole oluline, et inimene omaks füüsilist kontakti teise inimesega. Sellega seoses on meil häid uudiseid ehk vaata järgmist punkti.

 

  1. Virtuaalsündmused on tulnud selleks, et meiega jääda.

Turundusstrateegia koostamisel ning ajakohastamisel on tulnud ilmselt läbi kaaluda kuidas korraldada kliendiüritusi, tooteesitlsi, firmaüritusi, infopäevi, seminare, konverentse, meelelahutust oma kllektiivile  jms. COVID-19 on meedia ja üritusturunduse valdkonda igaveseks muutnud. Üritusturundajatest paljud vastaks, et valitsev trend on  hübriidüritus. 97% turundajatest usub, et hübriidüritused on tulnud sleleks, et jääda (Evolution of EVents report 20/21) ing nende osatähtsus kasvab tulevikus veelgi. MarketingProfsi uuringust selgub, et 80% veebikasutajatest eelistab vaadata kvaliteetset live-striimi ettevõtte blogile või sotsiaalmeedia sirvimisele.
Tänapäevane hübriidüritus on kombineeritud elementidega üritusturundusest ja live-televisioonist, meenutades oma ülesehituselt kõige enam telesaadet. Digiüritus annab ka eeliseid, näiteks ei pea piirduma enam ürituspaiga mahutavusega või geograafilise asukohaga ja kaasata saab inimesi üle maailma ning seda piltlikult öeldes piiramatus mahus.
Ürituse korraldajad on vägagi teadlikud sellest, et tegemist ei saa olla ühesuunalise üritusega, muidu kaob kontakt osalejate ja publiku vahel ning vaatajad siirduvad kööki võileibu tegema või leiavad omale huvitavamat tegevust näiteks sotsiaalmeediast. Arvamuse küsimine, tagasisidestamine on head võimalused vaatajad protsessi kaasata ning mitmeid neist interaktiivsetest tööriistadest kasutatakse ka Eesti tegijate poolt.

Meie soovitus on lisada kommunikatsioni- ja  turundusplaani koheselt ka online-üritused ja live-striimid, mis annavad hea võimaluse veebikasutajatele pakkuda asjakohast videosisu ja meelelahutust ning kaalukaid sündmusturunduse lahendusi.


3. Viimane aeg on üle vaadata digikeskkondade kasutusmugavus

E-kaubandusele on piirangud mõjunud nagu steroidid ja need kellel seni ei olnud aega või motivatsiooni oma kohalolekut digimaailmas korralikult välja arendada pandi sundseisu, kus tuli kiiremas korras tegutseda. Mõnes maailma piirkonnas tegi digitaliseerumine loetud nädalatega suurema arengu läbi, kui eelneva viie aastaga. Näiteks Ladina-Ameerikas tegi eelmise aasta esimese kvartalis oma elu esimese e-ostu. (Visa, Latin America Business Stories)
Seda arvestades võidavad need kelle juures on kasutajakogemus parem. Oluliseks saab ülesehituse loogilisus ja lihtsus, informatsiooni kättesaadavus, online-teenuste ja klienditoe kvaliteet. Mitmed kasutajad teevad digimaailmas esimesi samame ja on turundaja valik, kas nad saavad seda teha mugavas ja kasutajasõbralikus keskkonnas või lähevad konkurendi juurde.

Meie soovitus on läbi mõelda ja parandada oma veebilehtede kasutajakogemus ning leitavus otsingumootorites.

Kokkuvõtteks

Mis ei tapa, teeb tugevamaks. Ka peale pandeemia väntsutusi on ühiskond kindlasti tugevam, jõukam ja digitaliseerunum. Võidavad need brändid ja turundajad, kes uue normaalsusega kõige kiiremini kohaneda jõuavad. Järgmist turundusplaani koostades lähtu põhimõttest Digital First. Üsna tõenäoline on, et turundajana antakse sulle suurem vabadus ja paindlikkus müügitoes ja brändikommunikatsioonis ning firmaürituste läbiviimisel.

Kui sa end digitaalses ookeanis aga veel päris kalana ei tunne, siis tule ja õpi digiturunduse juhiks ning naudi laineharjal sõudmist.
Kursuste kava ja sisuga saad tutvuda klikates siia!