33 alati asjakohast digitaalse turunduse mõõdikut

Kogu turunduse kõige olulisemaks mõõdikuks loetakse muidugi ROI. See on reklaami investeeringutasuvuse näitaja. Kuid kas see on ainus mõõdik, mida peaks jälgima? Vaatame üle.

Turunduse esimene reegel: “Kõike saab mõõta.”

Turunduse teine ​​reegel: “Kui te ei saa midagi mõõta, vaadake esimest reeglit.”

Kui kõik internetiturunduse mõõdikud saaks korraga üles lugeda, oleks elu palju lihtsam. Kuid paljudest neist ei te pole ilmselt isegi kuulnud. Sellest artiklist leiate 33 asjakohast mõõdikut, millest iga turundaja võiks teada. Lisaks ootab teid ka kena boonus – võimalus oma kodulehele vajalikke mõõdikuid valida.

Tähtis: pea kõigis kodulehe mõõdikute definitsioonides keskendume müügile. Kuid see ei tähenda, et need ei oleks rakendatavad muude sihipäraste toimingute puhul, näiteks kõned, failide allalaadimine, maksetaotlused jne.

Total Visits
Total Visits – saidi külastuste koguarv aruandeperioodil. Kas see on oluline? Mitte eriti. Kuid see ei muuda mõõdikut vähem tähtsaks. Veenduge, et saidi liiklus pidevalt suureneks. Igakuine kasv on toote / teenuse kvaliteedi ja turundusosakonna pädeva töö näitaja. Saate vaadata külastuste koguarvu statistikast (Google Analytics, Yandex.Metrica).  

 

BR
BR – Bounce Rate. See on nende külastajate osakaal, kes lahkusid saidilt kohe, niipea kui saidile läksid, st vaatasid külastuse ajal ainult ühte lehte (näiteks Yandex.Metricas arvestatakse keeldumist juhul, kui kasutaja oli vähem kui 15 sekundi jooksul, loetakse Google Analyticsis ühe lehe vaatamise seansi kestuseks alati 0 sekundit ja seda peetakse ebaõnnestunuks).

Kui teie sait on vaid kiireloomulise info edastamiseks või kindla toimingu toeks (näiteks kui külastaja külastab saidi esimest lehte ja tellib pitsat telefoni teel), ei ole kõrge Bounce Rate kriitiline. Muudel juhtudel, mida suurem on Bounce rate, seda kallimaks muutub reklaamimine.

Kuidas vähendada saidi Bounce Rate-i?

Analüüsige olukorda, vaadake, Bounce Rate sõltub konkreetsest kanalist või näiteks teatud lehtedest. Veenduge, et teie reklaamil kujutatu / öeldu vastaks maandumislehe sisule. Navigeerimise lihtsus, lehe laadimiskiirus jms vajavad tähelepanu. 

 

PPV
PPV – pages per visit – see kajastab külastaja huvi teie lehe vastu, mis väljendub ühe külastuse ajal vaadatud lehtede arvus. Tegemist on mõõdikuga mis peegeldab külastajate huvi sisu vastu. Harvadel juhtudel võib see viidata navigeerimise keerukusele / probleemidele, kus kasutajad peavad vajaliku sisu leidmiseks pikka aega erinevatel vahelehtedel navigeerima. See mõõdik on tihedalt seotud ajaga, mille kasutaja saidil veedab. Mida rohkem ta huvitavaid lehti leiab, seda kaugemale kodulehel jõuab ja seda rohkem aega sellele kulutab.

Kuidas suurendada saidi sirvimise põhjalikkust?
Parandage kasutatavust, postitage huvitavat sisu, optimeerige lehti, lisage interaktiivseid elemente. Kõrge PPV viitab kasutajate suurele lojaalsusele, mis omakorda mõjutab positiivselt konversiooni.

Saidi sirvimise sügavus arvutatakse loenduri abil ja kuvatakse statistikasüsteemides. Näiteks Google Analyticsis. 

 

TSS
TSS –  time spent on site – kasutaja saidil veedetud aeg. Kõnealust tegurit võtavad otsingumootorid ressursi järjestamisel arvesse. Kasutaja saab läbi käia kõik lehed, kuid mis kasu on sellest, kui ta veetis sellele näiteks vaid 10 sekundit? Lühike aeg saidil näitab külastajate vähest seotust. Selgub, et ressurss on nende jaoks ebaoluline ja ebahuvitav. Selle tulemusena on vaevalt võimalik tippu jõuda. Sellist staatust me tegelikult ju ei soovi. 

Kuidas seda  parandada ja motiveerida külastajaid saidil võimalikult palju aega veetma?

Looge huvitavat sisu, mis oleks relevantne sihtrühmale ning parandaks saidi kasutatavust ja toetuks saidisisesele linkimisele. Tegemist on võttega, mis aitab kliente hoida. 

TSS täiendab info mahult PPV-d ning seda mõõdikut saate vaadata Google Analyticsist.


ER
ER – engagement rate – külastajate seotuse määr. Kasutajate kõrge kaasatus näitab sisu kvaliteeti ja asjakohasust, mis parandavad lehe reitingut otsimootorites..  ER arvutatakse lehel tehtud toimingute arvu (kerimine kuni N% -ni, kommentaarid, vormi täitmine jne) ja lehe vaatamiste arvu (mõõdetuna protsentides) suhtena.

 

RV
RV – returning visitors – tagasipöörduvad külastajad. Miks on oluline seda näitajat suurendada? Naasevad kasutajad ostavad / tellivad teenuse suurema tõenäosusega (uuesti). Nad on teie pidev vaatajaskond ja abimehed kodulehe arendamisel. Jälgige nende käitumist, et näha, kas teete saidil õigeid muudatusi. Suures mahus pidev uute külastajate voog annab põhjust muretsemiseks (loe: sisu kvaliteedi parandamiseks).

Mõõdik on leitav Google Analyticsis.

 

VPK
VPK – visits per keyword – orgaanilise liikluse maht, st otsingumootoritest saidile tulnud kasutajate arv. SEO spetsialistide jaoks aitab see indikaator kohandada reklaamistrateegiat ja teie jaoks mõista, milline sisu on publikule huvitav ja millises suunas peate liikuma.

VPK-d saate vaadata näiteks Google Analyticsist. 

 

Churn rate
Churn rate – tagasipöördumise kiirus. Lihtsamalt öeldes on see nende kasutajate protsent, kes saidile ei naase. Kodulehe vaates on tegemist fiaskoga, kui inimesed tagasi ei pöördu. Tegemist on olukorraga kus peaks kriitiliselt kaaluma, kas kas sisu on ebahuvitav ja ei vasta kasutajate vajadustele või on navigeerimine ebamugav või ei ole teie saidi külastajad teie sihtrühm. Valikuid on palju ning oluline on leida põhjus.  

Indikaator arvutatakse aruandeperioodi alguses kasutajate arvu ja aruandeperioodi lõpu külastajate arvu ning kuu alguses olevate klientide arvu vahelise erinevuse suhtena (mõõdetuna protsentides).

LTV
LTV – lifetime value on kogutulu, mille saate ühelt kliendilt kogu tema suhtluse ajal teie  brändiga. Lühidalt öeldes on see “kliendi eluea väärtus”. Selle näitaja abil saate määrata turundusele kulutatud vahendite tõhususe. LTV võimaldab teil hinnata, kui huvitavad on teie tooted või teenused, ja vajadusel kohandada strateegiat, et kasutaja eluiga oleks pikem ja ta teeks korduvoste.

Selle parameetri arvutamiseks on palju valemeid. Siin on üks neist. Kliendi eluea väärtus = keskmine kliendi eluiga x keskmine kuu kulutus x brutomarginaal

AOV
AOV – average order value näitab kui palju te ühe tellimuse eest keskmiselt teenite. AOV määrab sageli hinnakujunduse ja reklaamikulud. See on otseselt seotud tuludega: mida suurem on AOV, seda suurem on tulu.

Välisturundajad usuvad, et kõiki kliente saab laias laastus jagada kolme segmenti: “kõrge”, “keskmine” ja “madal”. Teie ülesandeks on kindlaks teha, millisesse segmenti kõige rohkem ostjaid kuulub. Selle põhjal saate määrata turunduspoliitika tõhususe ja vajadusel seda kohandada. AOV arvutatakse tulude ja antud perioodi tellimuste arvu suhtena.

LCR
LCR – lead-close rate. Tegemist on näidikuga, millest paistabkuii palju inimesi oli nõus ostma / alla laadima / tellima? Ja kui paljud seda lõpuks tegid ja miks mitte 100%? Vastused peate ise leidma ja koos nendega näete kõiki reklaamikampaania lünki. Igakuiselt arvutades saate aru, kui palju sihitud liiklust te saate ja kas teie müügiosakond töötleb rakendusi tõhusalt. LCR arvutatakse aruandeperioodi klientide arvu ja aruandeperioodi müügivihjete koguarvu suhtena.

RR
CRR – customer retention rate. Klientide hoidmise mää = nende kasutajate protsent, kes jäävad teie juurde või teevad korduvaid oste. tegemist on näitajaga mis peegeldab klienditeeninduse kvaliteeti. CRR on oluline nii klientide käitumise mõistmiseks kui ka teie äristrateegia tõhususe analüüsimiseks. Koefitsiendi kasvuga kasvab ka äripotentsiaal.

CRR arvutatakse aruandeperioodi lõpu klientide arvu ja uute klientide arvu ning perioodi alguse klientide arvu vahe suhtena (mõõdetuna protsentides). 

RPR
RPR – repeat purchase rate = kordusostumäär. See näitaja sarnaneb CRR-iga kuid peegeldab mitte ainult üldist rahulolu teenuse ja toega, vaid ka teenust / toodet ennast. Lojaalsusprogrammid töötatakse tavaliselt välja RPR-i põhjal.

RPR arvutatakse aruandeperioodi jooksul kaupu ostnud või teenuseid tellinud kasutajate arvu ja ostjate koguarvu suhtena.

Purchase frequency
PF – purchase frequency = ostu sagedus. Indikaator arvutatakse ainult teatud kaubakategooriate jaoks (mida on mõttekas sageli osta) ja see kajastab konkurentsiolukorda.

See arvutatakse samamoodi nagu korduvostumäär. Jagage tellimuste koguarv kordumatute klientide arvuga kasutades sama ajavahemikku, mille valisite korduva ostu määraks.

 

OGA
OGA – order gap analysis – keskmine ajaintervall kasutajate ostude vahel. Seda mõõdikut kasutatakse sageli e-posti turundusstrateegia koostamiseks. OGA-skoori teadmine aitab teil publikuga õigeaegselt suhelda. Peamine asi selles äris on mitte üle pingutada. OGA arvutatakse võrdlusperioodi (näiteks 365 päeva) päevade arvu ja sama perioodi keskmise ostusageduse (PF) suhtena.


NPS
NPS – net promoter score – lojaalsusindeks, mida kasutatakse kliendi rahulolu mõõtmiseks toote, teenuse või kaubamärgiga. Teisisõnu on see protsent kasutajatest, kes soovivad teie toodet soovitada. Ükskõik, kuidas turundus areneb, olenemata sellest, kuidas reklaam mõjub, jääb suusõnaliselt edastatud soovitus sõbralt sõbrale kõige veenvamaks vahendiks. Mida rohkem kasutajaid teie lainele häälestub, seda suurem on kasum.

NPS arvutatakse kasutajauuringute abil, mille tulemuste põhjal saab need jagada kolme rühma:

promootorid on püsikliendid, kes on valmis soovitama;

neutraalsed – kliendid, kes on üldiselt rahul, kuid kellel on mõningaid kommentaare, ei soovita;

kriitikud pole rahul, nad ei soovita seda.

NPS arvutatakse promootorite ja kriitikute osakaalu vahena. Neutraale selles arvutuses ei kaasata.

 

CPC
CPC – cost per click – objektil klõpsamise hind (saidil / postitusel olev banner / nupp). Lihtsamalt öeldes on see raha, mille maksate ükskõik millisel reklaamiplatvormil ühe kliki eest. CPC teeb selgeks, kui otstarbekas on konkreetsesse reklaamikanalisse investeerida. See arvutatakse reklaamikampaania maksumuse ja klikkide arvu suhtena.

 

RPC
RPC – revenue per click – tulu igast teie reklaamil tehtud klõpsust. Võrreldes seda mõõdikut CPC-ga, saate aimu, kuidas klõpsamise kulud ja tulud võrreldakse. Näiteks kui kampaania tundub edukas, kuid RPC ületab veidi CPC-d, tasub kaaluda: miks kampaania ei too teile nii palju raha kui soovite ja kuidas saaksite seda parandada.

RPC arvutatakse reklaamikampaania kogutulu ja kampaanias tehtud klikkide koguarvu suhtena.

COS
COS – cost of sale – keskmine müügikulu. See on suhe, kui palju te kulutate ja kui palju te saate. Kui kulutate rohkem, tehke sellest järeldusi! Reklaamikampaania vajab selgelt taaselustamist. 

COS-i saab arvutada nii kogu reklaamikampaania jaoks, et mõista üldpilti, kui ka iga reklaami jaoks, et selgitada välja kõige tõhusamad. Indikaator arvutatakse reklaamikampaania maksumuse ja selle kogutulu suhtena (mõõdetuna protsentides).
 

CPA
CPA – cost per acquisition – kasutaja ligimeelitamise hind. Lihtsamalt öeldes on see summa, mille kulutate iga uue külastaja meelitamiseks konkreetse reklaamikampaania abil. CPA on eriti oluline, kui teil on teavet kliendi elutsükli kohta. Isegi kui esmapilgul tundub reklaamikampaania ebaefektiivne, kuid teate kindlasti, et kliendid kulutavad teisele ja järgnevale ostule rohkem raha, võite sellist reklaami endale lubada. See toob teile tulevikus kasumit. CPA arvutatakse ühe reklaamikampaania kulude ja sellest saadavate tellimuste arvu suhtena.
 

CTR
CTR – click through rate – klikkimise määr. CTR-i kasutatakse nii üksikute reklaamide (kui palju inimesi neil klõpsab) kui ka saitide või reklaamikampaaniate tõhususe hindamiseks. Madal klikkimise määr näitab kampaania seadetes tehtud vigu. Analüüsige kus on viga ja parandage olukord.

CTR arvutatakse objektil tehtud klikkide arvu (saidil / postituses olev bänner / nupp) ja objekti näitamiste koguarvu (mõõdetuna protsentides) suhtena.


LPO
LPO – leads generated per offer – konkreetse pakkumise (pakkumine potentsiaalsele ostjale) genereeritud müügivihjete arv. Teisisõnu saate teada, kui palju kasutajaid on pärast teatud reklaamilt saidile minekut tellimuse esitanud, päringu jätnud või muid sihipäraseid toiminguid teinud.

LPO arvutatakse iga pakkumise jaoks, olenemata sellest, kas tegemist on toote ostmise, saidil registreerimise või pileti ostu pakkumisega, et selgitada välja optimaalne pakkumine. Selle mõistmiseks, milline pakkumine millise tulemuse tõi, piisab, kui märkida kõik huvipakkuvad pakkumised utm-ga. Vaadates statistikasüsteemide asjakohaseid andmeid, saate teada, milline pakkumine toimis paremini.
 

ROAS
ROAS – return on advertising spent – reklaamikulude tasuvus konkreetselt reklaamikanalilt. ROAS-i teades saate aru, kui palju reklaamikulutused end ära tasuvad. Kuid ärge segage seda mõõdikut ROI-ga. ROAS erineb ROI-st kuluosa suuruse poolest. ROI loeb kuludeks kõik turunduskulud (näiteks veebisaidi loomine, displeireklaamide jaoks uue reklaami väljatöötamine jne), samas kui ROAS arvestab ainult reklaamikanalite kulusid.

ROAS arvutatakse reklaamikampaaniast saadud kasumi ja selle reklaamikampaania kulude suhtena (mõõdetuna protsentides).

OL
OL – organic likes – orgaaniline publiku kasv. Need on inimesed, kes leidsid teid iseseisvalt sotsiaalvõrgustikest ja liitusid vabatahtlikult, ilma reklaami mõjuta. Orgaaniline kasv näitab avaldatud sisu kvaliteeti ja osaliselt brändi tuntust. 

Indikaatori arvutab sotsiaalne võrgustik. Seda saab vaadata näiteks Facebookis jaotises Statistika.

 

AGR
AGR – audience growth rate – vaatajaskonna kasvutempo. Aitab mõista, milline sisu on publikule kõige huvitavam. Like ei ole huvi näitaja. Kuid uus inimene, kes otsustas liituda, on seda. AGR arvutatakse uute jälgijate ja jälgijate koguarvu suhtena aruandeperioodil (mõõdetuna protsentides).
 

CPF
CPF – cost per fan – hind järgija kohta sotsiaalsetes võrgustikes. Lihtsamalt öeldes on see summa, mille maksate iga kasutaja eest, kes liitub. Kui hind ühe jälgija kohta on liiga kõrge, peaksite reklaamikampaania seaded uuesti läbi vaatama. Võib-olla kulutate sotsiaalmeedias osalemisele palju rohkem kui lõpuks teenite. See arvutatakse vaatajaskonna ligimeelitamise kulude ja uute jälgijate arvu aruandeperioodi suhtena.

 

ERR
ERR – engagement rate by reach – seotuse määr katvuse järgi. Peegeldab kasutajate huvi sisu vastu ja näitab konkreetsel postitusel aktiivsete inimeste protsenti. See arvutatakse postituse reaktsioonide, kommentaaride ja jagamiste koguarvu ning publikatsiooni näinud kasutajate arvu suhtena.
 

AR
AR – amplification rate – levimistegur. AR on selge indikaator kasutajate huvist konkreetse postituse teema vastu. Mida suurem levik, seda rohkem inimesi näeb teie postitusi tasuta. Suurima AR-väärtuse saavutamiseks looge viirusliku (viral) sisu.

See arvutatakse aruandeperioodi jagamiste ja avaldatud postituste koguarvu suhtena.
 

BER
BER – brand evangelists rate – brändikaitsjate osakaal. Lihtsamalt öeldes on see arv, kes perioodiliselt ja vabatahtlikult teevad brändi kohta ülimalt positiivseid postitusi (sealhulgas selle kaitsmise eesmärgil) kogu tellijate koguarvu kohta. Mida parem on toode / teenus koos kaubamärgi sotsiaalmeedia aktiivsusega, seda suurem on BER ja võimsam suust suhu turunduse osakaal.

Time on site by SM
Time on site by SM – aeg saidil, mida veedavad suhtlusvõrgustikest saabujad. Näitab mitmeid punkte:

kui palju sotsiaalvõrgustikes levitatav sisu vastab saidi sisule;

* kui täpselt valitakse sihtrühm;

* kui huvitav on saidi sisu (võrreldes sotsiaalmediaga).

Saate vaadata kogu liiklust saidile sotsiaalsetest võrgustikest, näiteks Google Analyticsist.

 

Tone of mentions
Tone of mentions – mainimise toon postituses / olekus / kommentaaris. Kuidas see sinu suhtes ? Positiivne või negatiivne? Kas seoses konkurentidega või eraldi? Suust suhu levivast kuuldusest on mõjuvaimsam vaid sotsiaalmeedias liikuv jutt. Õnneks on mainimiste jälgimine nüüd lihtsam kui kunagi varem: lihtsalt pöörake tähelepanu sotsiaalvõrgustike hüpikmärguannetele. Määrake negatiivsete mainimiste toon antud ajavahemikul, arvutades negatiivsete @ ja mainimiste koguarvu (mõõdetuna protsentides).

Unlikes Rate
Unlikes rate – kui kasutajad ei loobu teie konto tellimusest, võib teid ainult kadestada. Lõppude lõpuks tähendab see, et avaldate samaaegselt nii äri kui ka publiku jaoks asjakohast sisu; ning kogute juurde ainult sihtrühma. Jätka samas vaimus!

Ebameeldivuste määra mõõdab sotsiaalmeedia. Näitajat näete näiteks Facebookis jaotises “Statistika”.

 

Kas olete kõikläbi lugenud?
Kas olete näitajaid võrrelnud? Nüüd teate täpselt, kui kaugel (või lähedal) oma eesmärkidele olete. Järgmine samm on valida nende saavutamiseks tõhusaim viis ja määrata oma ettevõtte arengusuunad. Edu ettevõtmistes! 😉

Kui mõõdikute haldamine veel päris käpas ei ole, siis hea meelega õpetame sulle tähtsamate mõõdikute kasutamist. Tutvu meie kursuste kavaga klikates siia!