6 viisi kuidas kõnerobotist kasu saada


Kui oled kunagi soovinud, et Sul oleks assistent, keda oleks odav ülal pidada aga kes hoolitseks aeganõudvate ja rutiinsete ülesannete eest? Tõenäoliselt võib see peagi reaalsus olla tänu olulisele paranemisele vestlusrobotite töös. Kui juba ei ole.

Vestlusrobotid olid varasemal ajal head vaid lihtsamatele küsimustele vastamiseks, kuid nüüd on õpitud neid kasutama ka paljuks muuks. Tänu chatbot-tehnoloogia edusammudele, kasvavale arvule chatboti pistikprogrammidele ja Facebooki Messengeri vestlustööriistadele saavad robotid hakkama mitme olulise klienditeeninduse ja turundusülesandega.

Siin on 6 viisi, kuidas vestlusrobot võib ettevõtet paremaks muuta.

  1. Kiire klienditeenindus
    Keegi ei taha oodata vastuseid kaua ühegi ettevõtte kohta käivatele põhiküsimustele. Juturobotiga ei pea nad seda ka tegema. Sõltumata kellaajast külastavad inimesed Sinu saiti küsimustega ja olenemata sellest, kui hõivatud Sa parasjagu oled, saavad vestlusrobotid oluliste küsimuste ja vastuste eest hoolitseda.

Saate vestlusroboti seadistada ettevõtte ja klientide jaoks oluliste küsimuste ja vastustega. Kui vestlusrobotil on tehisintellekti toetatud intuitiivse keele töötlemise võimalused (seda teevad mõned WordPressi vestlusrobotid), saavad kliendid oma küsimustele vastuste saamiseks robotiga reaalselt vestelda.

Mis siis, kui keegi esitab küsimuse, millele robot ei oska vastata? Selliseks puhuks saab roboti konfigureerida nii, et see ühendaks kliendi e-posti või telefoni teel klienditeenindustiimiga.

  1. Turundusandmete kogumine
    Vestlusrobotid on suurepärane viis turunduslistide koostamiseks. Kui kliendid logivad vestlusse sisse oma Facebooki profiiliga, võite saada nende avaliku profiili andmed. Turunduslisti koostamiseks võite taotleda kliendilt lisaks ka e-posti aadressi ja telefoninumbrit.

Estée Lauder ja mõned teised suured jaemüüjad nõuavad veebivestluste alustamiseks nime ja e-posti aadressi.Kui robot ettevõtte loendit laiendab, saate luua parema katvuse ja segmentidega turunduskampaaniaid.

 

  1. Isikupärastatud tootesoovitused
    Sephora vestlusrobot teeb suurepärast tööd, et pakkuda oma ostjatele isikupärastatud soovitusi. Sephora chatbot pakub isikupärastatud tootesoovitusi – roboti funktsioon Beauty Uncomplicator aitab kasutajatel leida nahatüübile ja stiili eelistustele vastavaid aluskreeme, silmapliiatsit ja muid tooteid. See võib viia ostjad sirvimiselt ostude sooritamisele vestlusest lahkumata.

Isikupäraseid soovitusi pakkuva roboti abil saab ettevõte pakkuda personaliseeritud teenindusele sarnast kogemust, mida seni nautida saanud peamiselt VIP-id..

 

  1. Aidake klientidel soovitud tooteid leida
    Õige vestlusroboti abil saavad  kliendid vestluse ajal leida selle, mida nad otsivad, ilma et peaks ise saidil ringi klõpsama. Näiteks integreeritakse mõned WordPressi vestlusrobotid WooCommerce’iga, et toetada tooteotsinguid, müügi- ja ristmüüke vestlusfunktsioonis. See loob kliendikogemuse, mis sarnaneb pigem poe teenusega kui veebi abil klõpsamise ja otsimisega ostlemisega.

Miks soovite, et kliendid ostaksid  saidi sirvimise asemel vestlusroboti kaudu? Sest kui sait ei ole kliendi pilgu läbi  erakordselt intuitiivne ja selle kasutamisel tekib tõrkeid nad lahkuvad ostuta. „Raskesti navigeeritavad” saidid olid 2018. aasta aruandes veebipoodlejate pettumus NR 1. Rohkem kui 1/3 vastanutest ütles, et on viimase kuu jooksul pettunud veebipoe navigeerimises.

 

  1. Tuletage klientidele meelde nende ostukorvis olevaid esemeid

Veebikaubanduse keskmine ostukorvi hülgamise määr on koroonajärgselt umbes 70%. Selleks on mitmeid tegureid, miks ostukorv hüljatakse: näiteks kohmakas kassa protsess ja kõrged saatmistasud. Kuid mõnikord muutuvad ostjad lihtsalt hajameelseks või peavad uuesti tööle asuma ja unustavad, et digitaalsesse ostukorvi jäi midagi mida nad tahtsid osta.

Chatbotid saavad selles aidata, saates ostjatele nende toodete kohta meeldetuletuse, kutse küsimuste esitamiseks või sooduspakkumise nende ostukorvis olevatele toodetele. See võib  konversioonimäärasid ilma  suurema vaevata märgatavalt tõsta.

 

  1. Kampaaniate saatmine e-posti, vestluse ja teksti teel

Tänapäeva vestlusrobotite tegelik võlu seisneb selles, kui palju andmeid nad ettevõtte omanikele koguvad ja kasutavad. Kui on vestlusrobot, mis kogub Facebook Messengeri teavet, e-posti aadresse ja telefoninumbreid, on kohe turunduse listid olemas. Ja kui ühendate selle kontaktteabe üksikasjadega kliendi käitumise kohta e-poes on lihtne neid loendeid segmentida ja enneolematult tõhusaid kampaaniaid luua.

Oleme juba rääkinud mõnede juturobotite võimest uuesti turundada ostjatele, kes on oma veebikärusse kaupu jätnud ning maksmata lahkunud. Kuid saate kasutada lisaks vestlusroboti andmeid, et kiiresti nende põhjal kampaaniaid luua retargetingi põhimõttel.

  • Varasemad ostud. Võib-olla ostsid 10 inimeste e-poest eelmisel nädalal kutsikate pesasid? Need kliendid võivad vajada eripakkumist närimismänguasjadele, mida noor koer vajab?.
  • Tooteotsingud e-poes. Kas ostjad otsisid sügisjopesid enne, kui neid üldse laos oli? Andke neile teada kohe, kui need saadaval on.
  • Küsimused, mida ostjad küsisid vestlusrobotilt. Kas klient veetis palju aega poe puidutööriistade otsinguks ja nendega tutvumiseks? Andke teada, kui lattu saabub uusi puidu töötlemiseks sobivaid tooteid.

Mõni vestlusrobot võimaldab vestluskampaaniaid saata kogu loendisse või segmentidesse. Mõned integreeruvad teiste turundustööriistadega, et saaksite luua ka e-posti ja SMS kampaaniaid.

Nüüd, kui olete näinud, kuidas vestlusrobotid võivad väikeettevõtet aidata, kuidas te sellega alustate?

Üks võimalus on MOST Ärikoolis end täiendada. Loengute ajakava leiad klikates SIIA: https://most.ee/et/kursuste-ajakava/