Internetiturunduse olulisemad ning ajakohasemad trendid

Kui kaua võtab aega postituste tegemine? 

Jah, see on suhteline mõiste. Mõnel võib see võtta paarkümmend minutit, teisel paar tundi. Kõik sõltub sellest, kui pädev või kogenud Sa antud valdkonnas oled.

Toome välja oma blogipostituses mõned punktid, mida tasub sisu loomisel ja sisuplaani koostamisel arvesse võtta.

Kliki pildile ja loe juba rohkem selle kohta, kui kaua reaalselt kulub aega postituste tegemisele ning millest tuleb oma tegevuses lähtuda!

Kohalikud valimised turunduse nurga alt!

Seekord vestlesime eriti põneval teemal – poliitika! 

Elis Tootsman rääkis meile, kuidas poliitikas turundamine käib. Ja täpsemalt kohalikel valimistel!

Palju paralleele saab tõmmata iga kauba või teenuse turundamisega.

Salvestusest saad teada:
– kuhu panna fookus kampaanias;
– mis kanalid valida ja miks;
– mida vältida.

Kõigest lähemalt kuuled juba salvestusest!

LinkedIn kui kasutamata võimalus B2B turunduses!

Salvestuses räägime HTTPOOL tiimijuhi Kristel Karroga LinkedIn-st. Muideks, Kristel on üks neljast sertifitseeritud LinkedIn-i spetsialistist Eestis!

Arutleme, kas LinkedIn on tänaseni kasutamata kui väga hea B2B turundamise platvorm. Samuti räägime, milleks täna üldse LinkedIn-i kasutatakse ja kes on need inimesed, kes antud platvormil kontot omavad. 

Vaata salvestusest täpsemalt, kuidas LinkedIn oma ettevõtte kasuks tööle panna! 

9 trendi töökultuuris aastal 2021


Aasta 2020 varakevad, Eesti kontekstis oli see 12. märts kuupäev, mil kuulutati välja eriolukord ning kõik muutus. Sellesse aega me ei pöördu enam kunagi tagasi.
E-kaubandus ja digitaalne turundus tegid peadpööritava võidukäigu ja tarne ei tulnud nõudlusele veel mitu kuud järele. Tänaseks on saavutatud uus tasakaal ning me oleme nii-öelda hübriid maailmas, kus põimime omavahel reaalset suhtlust ning digitaalseid teenuseid. Muutunud on ka viis, kuidas me töötame ning mida ootame tööandjalt. Allpool toome välja 9 trendi, mida silmas pidada ning mille olemasolu oma tööandja juures jälgida.

LIVE SALVESTUS: e-mailide automatiseerimine, kui lihtne viis tõsta ettevõtte käivet

Erkki Markus on Smaily asutaja ja tegevjuht ning kursis Eesti ettevõtete meilinduse hingeeluga. Ta räägib oma kogemusest, kuidas seni veel selgelt alaekspluateeritud automatiseerimisega saab tõsta näiteks kümnetes kordades e-poe müüki, kliendi lojaaldust, teha upselli jne.

Ühtlasi saad ka 3 nõuannet, kuidas alustada e-mailide automatiseerimisega lihtsalt ja efektiivselt.

 

e-maili turundust saad õppida kursusel “Digiturunduse Juht”

LIVE SALVESTUS: Lõpetaja muljed  MOST Ärikoolist

 

Üks asi on näha reklaami või lugeda arvustust aga hoopis midagi muud on kuulata, mida lõpetaja koolist räägib.

Sotsiaalmeedia spetsialisti koolitusest ja sellest, mis ootab teda ees värske lõpetajana räägib avameelselt Kertu Salumets.

Muuhulgas saad teada, mis on MOST Ärikooli koolitustel enim kasu andev aspekt? Kuidas valida karjäär õpingute käigus?  Millist tuge pakub kool lõpetajatele ja mida soovitaks lõpetaja teha kahtlejatel?.

Kui palju teenivad turundajad?

Kas Sina tead oma palgataset võrreldes näiteks keskmise turundussektori palgaga? Aga kas tead kuhu küündivad turunduse tipp-palgad?

Tegemist on ju igati olulise teabega palgaläbirääkimisteks ning arenguvestlusteks ja miks mitte ka täiesti uue ameti õppimiseks.

Värskes blogiartiklis toome Sinuni keskmised palgad ja maksimaalsed sissetulekud erinevate turundusfuntsioonide lõikes ning luubi all on ka maakondlikud ja sugudevahelised erinevaused palgaskaalal.

 

Vaata digiturunduse kursuste algusaegu!

LIVE SALVESTUS: Brändingu 5 olulist sammu

Kui sul on ettevõte mis vajab brändiuuendust või on ettevõttel ees alles esimene brändiloome, siis tasub see live järelvaatamist.

Isabel Agnes Lukk IAL Studiost rääkis brändigust kui protsessist läbi viiesammulise teekonna. Teekond on koostatud viisil mis nii kliendi kui stuudio jaoks teeb protsessi nauditavaks ühiseks teekonnaks kus kulgeda eduka lõpptulemuse poole.
Aga kõigest brändingu teekonnal ette tulevast juba lähemalt lives – head vaatamist.

 PS! Kui tahad turundusele ulatada käe ja omale asjad selgeks teha, siis piilu kursuste kava!

Millised on digiturunduse peamised väljakutsed?


Peamine väljakutse on hetkel eetris oleva infotulva sees välja paista. Aga mitte ainult – lisaks on vaja pakkuda oma sihtgrupile õigel hetkel ning õiget infot, vastasel korral oled lihtsalt üks osa infomürast.
Kanalid ja viisid, mis eelnevalt on töötanud edukalt, enam nii häid tulemusi ei anna. Inimesteni jõudva digiülekülluse tingimustes on tekkinud muutus tarbimisharjumustes.

Loe blogiartiklist värskeid ideid, kuidas köita tähelepanu. 

LIVE SALVESTUS: Sotsiaalmeedia strateegia

 

Sotsiaalmeedias saavutad edu siis, kui sul on selleks strateegia. Otse-eetris arutlesime lektor Greete-Liis Põder-ga sotsiaalmeedia strateegilistel teemadel.

Kuidas koostada põhjalik analüüs, mis on ettevõtte eesmärk ja mis on turunduse eesmärk (Loo relevantset ja strateegiale vastavat sisu). Miks peaks klient tulema just teie ettevõtte juurde (millist valupunkti lahendate?)?
Ole kursis turu trendide ja konkurentide tegevustega – tegele uudiste lugemise ja trendidega kursis olemisega.
Loo oma kliendist persoona. Sedasi on lihtsam suhestuda ja sisu luua.
Lisaks ülaltoodule jagus juttu veel paljudele teemadele aga sellest täpsealt juba salvestuse vahendusel.

LIVE SALVESTUS: Kuidas luua tomiv turundusstrateegia

 

MOST Ärikooli lektor ja Baltic Restaurants Estonia turundus- ja müügijuht Tiiu Endrikson jagas oma nippe toimiva turundustrateegia loomiseks ning elluviimiseks. 

Vaata live salvestust ja saa lisaks eeltoodule veel kavalaid näpunäiteid ja laifhäkke. 

Digiturundusega sügavamaks sinasõpruseks vaata aga kursuste kava.

 

Kõnerobot kui väsimatu abimees

Kui oled kunagi soovinud, et Sul oleks assistent, keda oleks odav ülal pidada aga kes hoolitseks aeganõudvate ja rutiinsete ülesannete eest? Tõenäoliselt võib see peagi reaalsus olla tänu olulisele paranemisele vestlusrobotite töös. Kui juba ei ole.

Vestlusrobotid olid varasemal ajal head vaid lihtsamatele küsimustele vastamiseks, kuid nüüd on õpitud neid kasutama ka paljuks muuks.

Loe meie mõtteid kuidas kuuel viisil kasu lõigata kõnerobotitest.

LIVE SALVESTUS: Turundamine piirangutega sektoris.
Aleksei Habarov on rahvusvahelise haardega digiturundaja ning MOST Ärikooli lektor, kes tegutseb rangete piirangutega medistiinisektoris.

Lisaks on tema vastutatav piirkond veel võõrkeelne ning väljaspool Euroopa kultuuriruumi.

Jälgi live salvestust ja saa teada kuidas ta ülilihtsate nippide abil haldab edukalt näiliselt võimatut ülesannet.

LIVE SALVESTUS: Kuidas luua toimivaid visuale?

Poole tunni jooksul lahkame teemat kuidas luua toimivaid visuale. Alustame sellest kuidas end loovtegevuseks ette valmistada ning lõpetame tööriistade valiku ja efektiivse kasutamisega.

Lisame ka hulga praktilisi nõuandeid ja juhiseid ning nippe hea visuali sünniks.

Kõigest sellest ja veel paljust muust saate teada aga juba salvestust vaadates

Kuidas teha vahet “info-mustlasel” ja reaalsel haridusel?

Online haridusprojektidest on saamas tarbekaup. Justkui kiirtoit internetis. Suured ja väikesed, tõsised ja mitte nii väga tõsised pakuvad sisu mida saate saate vaadata, kuulata, mängida … Tegelikult ajavad kasutajad sageli segamini infoäri ja EdTechi, oodates esimeselt pisut liiga palju ja vaadates üsna umbusklikult teist. Nüüd mõtleme mis neil vahet on.

Spoileralert: Mõlemad haridustüübid on tegelikult head. Oluline on, et teie eesmärgid ühtiksid veebikoolitaja ärimudeliga.

 Loe blogist juba põhjalikumalt mõlema kohta ja otsusta, kumb sulle kasulikum on.

LIVE SALVESTUS: Räägime kõnerobotitest

Aleksei Habarov on pika digiturunduse ja robotite kasutamise kogemusega ning annab nõu kuidas, millal ja miks mõelda robotiseerimisele.

Saad vastuse järgmistele küsimustele:
Kas eelistada vestlusrobotit inimesest teenindajale?

Kas robot suudab mõnes lõigus olla parem ja isikupärasem, kui inimesest teenindaja?
Kuidas on roboti abil võimalik koguda andmebaasi kvaliteetsema turunduse tarbeks?

Lisaks saad ka  3 nõuannet seoses robotitega.

LIVE SALVESTUS: Mis on passion economy ehk räägime tasulisest sisutarbimisest ja sisuloomega teenimisest.
MOST Ärikooli otse-eetris käis külas sisuloojatele mõeldud platvormi So.Fa.Dog -st Kristen Otsmann ning rääkis, platvormi eelistest teiste platvormide ees ning pisut ka passion economist ning kui palju on võimalik reaalselt teenida sisuloojana.
Aga kõigest lähemalt juba salvestuse vahendusel.
Püsige meie kanalil nagu ütlevad klassikud 😉
MOST Ärikoolis saada õppida kuidas sisu luua – vaata täpsemalt kursuste algusaegu ja sotsiaalmeedia spetsialisti koolituse kirjeldust siit ning saada registreerumistaotlus: https://most.ee/et/kursuste-ajakava/

Neli reklaamivõmalust mida digiturundaja peaks fookuses hoidma.

Ammu on möödas need ajad kus digireklaam oli bänner mõnel portaalil või sotsiaalmeedias tasuta kuulutamine, mida kõike tehti traditsioonilisele meediale lisaks. Tänaseks võib öelda, et olukord on vastupidine, kus digitaalsus on esmajärjekorras ning traditsioonilisi kanaleid kasutatakse kuvandi kinnitamiseks ning imago loomiseks.

Digiturundus loob paindliku võimaluse oma toodete ja teenuste turundamiseks ja tutvustamiseks.

Mõtteid digiturunduse efektiivseks kasutamiseks leiad pikemast loost klikates lahti blogiartikli.

LIVE SALVESTUS: Kõik mida pead teadma e-maili turundusest
 

Wunder kirjatarvete turundusjuht ja MOST Ärikooli lektor Kristine Filippoviga vestlesime e-mailide abil turundamisest. Vestlus keerleb ümber allolevate tugipunktide:
Miks eelistada e-posti muudele turunduskanalitele?
Millal vältida e-posti suhtluskanalina? 
Kas ja kui palju on võimalik ettevõtte tulemust parandada e-postiga?

Anname 3 nippi e-posti tulemuslikuks kasutamiseks aga pikemalt ja põhjalikumalt saate kõigest teada muidugi juba salvestuse vaatamisel. 

 

LIVE SALVESTUS : Vestluseobotid kui kliendikogemuse parandajad ja käibemootorid.

Kui tahad teada kus ja kuidas kasutada vestlusroboteid viisil mis edendab äri ning parandab kliendikogemust, siis leia pool tundi ja vaata Isabel Agnes Lukk mõtteid antud teemal. Isabel on IAL Studio asutaja ning MOST Ärikooli lektor.

MOST Ärikoolis on võimalik õppida vestlusrobotite seadistamist ning palju muud kasulikku edukaks digitirundamiseks.

Vaata kursuste kava ja langeta hea otsus!

Turundusstrateegiad on aeg üle vaadata ehk 3 upgrade nõuannet turundajale

Arusaadavalt on paljud ettevõtted pidanud tegema ümberkorraldusi ja oma müügi ja turunduse fookuse suunama digiplatvormidele. Turundajale on see olnud muutusterohke ja pingeline aeg, kus pidevalt on tulnud ümber vaadata strateegiad ja kohendada tegevuskavasid. Tarneahelate ummistumine ja klientide vähenenud ostujõud on kuivatanud mitmel pool kokku turunduseelarved, mis on sundinud olema loovad. teisel pool on muidugi sekktorid, mis ei suuda tellimusi täita ja nõudlus ületab pakkumist ilma reklaamitagi.
Loe blogist, millega tasuks arvestada koostades kriisiaegset või – järgset turundusplaani.

LIVE SALVESTUS: Millist Google reklaamivõimalust ja millal kasutada, et turundus tooks tulemusi?

Otse-eetri salvestusest saate teada MOST Ärikooli lektor Felix Tammi mõtted ja kogeused Google AD-sist ja erinevatest võimalustest, mis sellega seotud. Saab konkreetseid juhiseid kuidas on mõistlik teha ja mida tasuks vältida ning lõpetasime 3 lihtsa nõuandega mis tagavad eduka reklaamitegevuse Googles.

Kui tahad põhjalikumalt süveneda Google reklaamide maailma, siis tule MOST Ärikooli õppima.


Jälgi live salvestust ning saad konkreetseid juhiseid kuidas on mõistlik teha ja mida.

LIVE SALVESTUS : Kuidas arendada e-poodi nii, et see oleks klientidel mugav kasutada ning tooks kasumit omanikule?

Oma teadmisi jagab praktiliste näidete varal TesteShop asutaja ja e-kaubanduse strateeg Signe Kõiv kel kogemusi ka Eesti E-kaubanduse Liidu ja Turundajate Liidu juhtimisest. Mida kasutajasõbraliku e-poe loomisel tähele panna? Mida tasub vältida? Kuidas hästi ette valmistada arendusülesanne e-poe loomiseks ja saada pädev hinnakalkulatsioon ning paljud teised aktuaalsed küsimused saavad vastuse.

E-kaubanduse kohta oleme avaldanud ka blogipostituse, mille leiad klikates siia! 

Kas e-maili turundus on surnud?


Kas e-poodi pidades piisab sotsmeediast ja Googlest või peaks kasutama ka e-maili turundust? Mitmed e-poodide pidajad on tõdenud oma kogemusest, et suurim viga mis nad (teadmatusest) teinud on oli see, et nad ei tegelenud e-mailide andmebaasi korjamise ning süsteemse meiliturunduse kasutusega.

See on viga mis võib maksta kümneid tuhandeid saamata jäänud eurosid. E-maili turundusest võib poodi tekkida ca 30% käivet, ehk see on koht, kus igaüks saab kiire arvutusega oma käibe järgi arvutada selle osa suuruse.

LIVE SALVESTUS: 3 nippi, kuidas seadistada automaatseid müügitunneleid.

Kas teadsid, et turunduse automatiseerimise abil on võimalik kokku hoida ca 12,2% turunduse üldkuludelt ning samal ajal kasvatada käivet ca 14,5%?

Kas peaks püüdma ise hallata kõikide klientide teed ostuni või saab seda automatiseerimise abil lihtsamalt ja efektiivsemalt teha?

SIIT saad vaadata kursuste ajakava ning omanda tulevikukindel digiturundaja ameti

 

LIVE SALVESTUS: Miks on vaja kliendiuuringuid?

Millal ja mida küsida oma klientidelt, et ehitada üles toimiv bränd? Kogu äritegevus sõltumata sellest kas müüakse teenust või toodet on üles ehitatud tarbijale ehk inimesele ning selleks, et köita tema tähelepanu peame me teda tundma ning täpselt tabama.

Kuidas klienti kuulates olla turunduses parem ning mis on selle juures 3 nippi mida võiks alati järgida, saad kuulata otse-eetri salvestusest.
NB! Otse eetris lubatud persoona loomise tööriista leiate: https://www.kliendiuuringud.ee/tooriist-persoonad/
MOST Ärikooli digiturunduse erialadega leiate: https://most.ee/et/kursuste-ajakava/

Kuidas on võimalik, et ajal kui meil on kalendreid, meeldetuletusi, to-do liste, ajaplaneerimise tarkvara jms rohkem kui iial varem – on meil pidev aja kriis?

Miks me teeme nii lihtsalt ületunde? Kuidas on võimalik, et pühendame oma energat ajaplaneerimisele aga ikka oleme stressis tegemata tööde ja täitmata lubaduste pärast? Tegelikult ei saa me aega planeerida, aeg kulgeb ikka omasoodu ning ei sõltu sellest kas ja mida me teeme.

Me saame edukalt aga planeerida oma tegemisi ning sellest kirjutame om blogis, milleni jõuad klikates SIIA!

Kuidas luua klientidele meelepärast ja majanduslikult edukat e-poodi?

Võrreldes tavalise klaasist ja tellistest poega, kus klient liigse tähelepanu või mõne kujundusliku apsaka peale kohe välja ei pruugi jalutada on e-poe külalistel võimalus nö sõrmega hääletada ehk ebameeldiva kogemuse saamisel pannakse pood lihtsalt kinni ja otsitakse Googlest järgmine. Testeshop.eu asutaja ja juht Signe Kõiv on pannud kokku 6 soovitust mida silmas pidada eduka e-poe loomisel.

Pikemalt saad lugeda juba artiklist klikates SIIA!

LIVE SALVESTUS: Most Ärikooli Britten Piller jagas otse-eetris muljeid.

Saates oli teemadeks:
– Mis veenis registreeruma koolitusele
– Milliseid kasulikke teadmisi omandas koolituselt
– Mis andis suurimat kasu
– Millise karjääri valis õpingute järel
– Mida soovitab teistele

Jälgi ja saa teada 😇

Mikroõppe ajalugu ning trendid

Mikrolearning ehk mikroõpe on meil mõistlik luubi alla võtta seoses elektroonsete õppevormide kiire tähtsustumisega ülemaailmse pandeemia situatsioonis. Mikroõppeks loetakse pisikeste õppeampsude kaupa teadmiste omandamist (peamiselt) digikanalites. Tegemist on konkreetsetele teemadele keskendunud pisikesi hariduslikke loengute, videote, infograafika vms. Oluline on, et ta vastaks spetsifilisele küsimusele, mida teema alguses soovitakse endale selgeks teha.

Loe artiklist lähemalt juba kõigest!

LIVE SALVESTUS: Kuidas on e-kaubanduse tähtsus muutunud ajas.

Külaline Gunnar Obolenski analüüsis e-kaubandust oma e-Selveri ja Eesti E-kaubanduse Liidu  kogemuse põhjal.

Käsitlemisel olnud teemad:
– Kui palju ja kuidas on mõjutanud pandeemia e-kaubandust?
– Millised muutused on e-kaubanduse kasv toonud turunduse mustritesse?
– Milline on prognoos e-kaubanduse tuleviku osas?
– Millised on soovitused ettevõtetele, et olla edukas ka tulevikus?

– Millised ametid on tõusuteel ja keda

Jälgi salvestust ning saa teada suured trendid.

33 alati asjakohast digitaalse turunduse mõõdikut

Kogu turunduse kõige olulisemaks mõõdikuks loetakse muidugi ROI. See on reklaami investeeringutasuvuse näitaja. Kuid kas see on ainus mõõdik, mida peaks jälgima? Vaatame üle.

Turunduse esimene reegel: “Kõike saab mõõta.”

Turunduse teine ​​reegel: “Kui te ei saa midagi mõõta, vaadake esimest reeglit.”

Kui kõik internetiturunduse mõõdikud saaks korraga üles lugeda, oleks elu palju lihtsam. Kuid paljudest neist ei te pole ilmselt isegi kuulnud. Sellest artiklist leiate 33 asjakohast mõõdikut, millest iga turundaja võiks teada. Lisaks ootab teid ka kena boonus – võimalus oma kodulehele vajalikke mõõdikuid valida.
Loe pikemalt juba artiklist!

Kuidas alustada edukalt oma äriga?

Hobumarket perenaine Elery_Artus jagas oma muljeid äri edukast käivitamisest ning kuidas ja millal kõnetada kliente. Lisaks mis kanaleid kasutada ja kuidas teha postitusi mis lähevad korda sihtrühmale ja toovad kliente.
Lisaks Hobumarketile veab ta veel teisteski projektides edukalt turundust. Naine nagu orkester – aga sellest kõigest juba LIVE salvestuses.

Kursuste kava leiad SIIT!

Online haridus – kas progress või võistlus tehnoloogia ja hariduse vahel?

Viis kuidas me elame, tarbime, töötame ja õpime on pidevas muutumises aga mida on meil oodata tulevikult? Kus on online hariduse peamised kitsaskohad? Kas tegemist on tehnoloogia piiratusega või on siin tegemist inimfaktori omapäradega uue süsteemi kasutuselevõtus? Kui raske on lahti lasta tradistsioonilisest õppevormist ja miks? Kas tänases online õppes annaks midagi teha paremini, et õpitu oleks meile kergemini omandatav?

Värskes artiklis lahkame nii tehnoloogia kui käitumisharjumuste poolt ning anname soovitusi kuidas edukalt muutustekeerises välja tulla. Kliki SIIA ja loe lähemalt!

LIVE SALVESTUS: Tänases otse-eetris rääkisime lahti MOST Ärikooli arendusjuhi Anastasiaga MOST Karjäärikeskuse loodava kasu ettevõtja vaates.
– Kuidas tööandja saab omale motiveeritud ja vajalike oskustega töötaja?
– Millised kulud kaasnevad praktikandi võtmisega?
– Millised ja kui paindlikud on karjäärikeskuse võimalused praktikakohtade täitmisel?
–  Mida annab proovitöö?
– Tööjõu palkamise erinevad võimalused ning muud töösuhte alased koostöövormid ning mille alusel otsustada ühe või teise kasuks?

Kuidas valida tuleviku elukutse?

Valimine pole kunagi lihtne, olenemata sellest, kas olla 18 või 30 aastane. Esimesel juhul pole sageli veel piisavalt elukogemust ning suurem ahvatlus on sõpradega peole minna, kaduda sotsiaalvõrgustikku või kuulata pigem suunamudija, mitte mõistuse häält. Kolmekümneselt pole segavaid faktoreid muidugi vähem aga lisandunud on pisut enam keskendumisvõime. Koos heade omaduste kasvuga on paraku lisandunud ka kogemusest tulenevaid hirme ja kahtlusi. Tegelikult sõltub ju kõik alati teie enda valikutest!

Loe pikemalt antud teemal artiklist klikates SIIA!

LIVE SALVESTUS: Räägime digiturundaja ameti poolt loodud vabadustest ning MOST Ärikooli unikaalsest õppeprotsessist

MOST Ärikooli arendusjuht Anastasia Smortova räägib lahti mis moel MOST Ärikool loob turvalise tee õpilastele alates kooli sisseastumisest kuni kooli lõpetamiseni. Miks ja kuidas rakendatakse praktikat, millal testitakse õpilast ja kuidas see tagab peale koli lõpetamist töökoha?

Lisaks natuke digiturundaja igapäevasest rutiinist. Näiteks kas ja kuidas saaks tööd teha Aasias?

Kõigest lähemalt juba otse eetri salvestuses.