Kui kaua võtab aega postituste tegemine?

Jah, see on suhteline mõiste. Mõnel võib see võtta paarkümmend minutit, teisel paar tundi. Kõik sõltub sellest, kui pädev või kogenud Sa antud valdkonnas oled.

Toome välja mõned punktid, mida tasub sisu loomisel ja sisuplaani koostamisel arvesse võtta.

Loe edasi, kui soovid rohkem teada saada, millele tuleb oma tegevustes    enim tähelepanu pöörata! 

1) Postituse tüüp

Kas tegemist on pildipostituse, video või graafilise visuaaliga? Või on see kombineeritu kõigest? Tasub silmas pidada, et videopostitus võib võtta kauem aega, kuna kõik sõltub, kas Sul on vaja video ise valmis teha või saad selle valmiskujul sotsiaalmeediasse ülespanekuks. Graafiline disain on samuti aeganõudvam – vajamineva visuaali loomine näiteks Canvas võib olla ajakulukam, kui oskaks arvata. See sõltub vajaminevast template’st, kirjastiilist, paigutusest, pildivalikust jne. Kokkuvõttes sõltub kõik sellest, mida tahad oma postitusega edasi anda. 

 

2) Sisu

Kas postituse pealkiri on ainult paar lauset või terve lõik? Selle tasub samuti sisuplaani koostamisel paika panna, sest sisuplaani järgides võib juhtuda, et oled teinud omale kava liialt keerulise just sisu loomise vaatevinklist. Samas ei ole mõtet jalgratast leiutama hakata – kui pilt ütleb rohkem, kui Sinu loodud tekst, siis tasub piirduda paari lausega. Kui tahad aga rohkem tähelepanu pöörata tekstile, siis jällegi peaks visuaal olema selline, mis tekitaks küsimusi ja suunaks inimese kohe tekstiosa juurde. 

Näiteks visuaal kirjaga: “Kas teadsid, et…?” tekitab lugejas uudishimu ja see omakorda suunab automaatselt inimest Sinu loodud postituse pealkirja/sisu lugema. 

 

3) Uurimustöö

Siin me ei pea silmas kuudepikkust analüüsi (muidugi statistika tegemisel nii see oleks), vaid seda, kui palju aega Sa panustad materjalide/info otsimisele enne, kui lood täisväärtusliku postituse. Täisväärtusliku all peame silmas punktist A punkti B jõudmist – mõtete kirjapanekust, inspiratsiooni otsimisest kuni reaalselt “postita” nupu vajutamiseni. Uurimustöös võiks Sind abistada järgmised küsimused:

– Kas kogud juba etteruttavalt infot või hakkad vahetult enne postituse tegemist seda otsima?

– Mida Sul reaalselt vaja on? Mõtle vajadustele!

– Kasuta eri allikaid info kinnistamiseks. Google ja kirjapandu info on nii inforohke tänapäeval, et meil on võimalus oma otsingutele leida kinnitust väga paljudest erinevatest väljaannetest. Enne kontrolli ja siis hakka tegutsema!

 

4) Kogemus

Kui palju Sa oled sellist tüüpi sisu või postituste tegemisega varem kokku puutunud? Kui varem oled sotsiaalmeediasse postitanud ainult pilte, aga nüüd on vaja hakata looma videoid, reelse, teha TikTokis ettevõte nähtavaks, siis see võtab juba etteaimatavalt rohkem aega! Seega – tasub arvestada asjaoluga, et kogemuse puudumine nõuab uute teadmiste ammutamiseks ja rakendamiseks rohkem aega. Mõtle sellele enne, kui hakkad keerulise postituse sisuga tegelema – siis tead oma aega ka paremini planeerida. 

 

5) Digivahendid

Milliseid rakendusi Sa kasutad, et olla silmapaistev digiturundaja? Kui keskendud pigem kirjutamisele, siis mõtle, kuhu hakkad oma ideid koguma (Google Docs, Trello) või äkki kasutad hoopiski märkmiku? Samuti tee enne endale selgeks, kuidas võiks valmida ühtse stiiliga pildid – kasutad Sa selleks siis Canvat või mõnda muud visualiseerimise meetodit? Kui on vaja luua videoid, siis kas kvaliteetset sisu saad teha oma telefoniga või on vaja selleks hankida videokaamera? Kõik oleneb sellest, millised on Sinu eesmärgid sotsiaalmeedias silma paistmiseks. 

 

Tänapäeval on nii palju eri variante, kuidas üles ehitada enda jaoks sobivaim sotsiaalmeedia keskkond – igaüks peab selle tee lihtsalt enda jaoks leidma! 

MOST Ärikoolis on võimalik õppida nii sotsiaalmeedia spetsialistiks kui ka digiturundajaks. Meie kursuste kohta leiab rohkem infot SIIT