Kuidas teha vahet “info-mustlasel” ja reaalsel haridusel?

 


Online haridusprojektidest on saamas tarbekaup. Justkui kiirtoit internetis. Suured ja väikesed, tõsised ja mitte nii väga tõsised pakuvad sisu mida saate saate vaadata, kuulata, mängida … Tegelikult ajavad kasutajad sageli segamini infoäri ja EdTechi, oodates esimeselt liiga palju ja vaadates umbusklikult teist. Nüüd mõtleme mis neil vahet on.


Spoileralert: Mõlemad haridustüübid on tegelikult head. Oluline on, et teie eesmärgid ühtiksid veebikoolitaja ärimudeliga.

Infoäri

Kui infoäri mõtlesid välja “mustlased”, siis olid nad väga arenenud ja tõhusad. Sest mingil hetkel oli infoäri kaliiber suurem kui Tsaar kahuril ja tehti sellega ikka kõva mürtsu. 

Infoäri on puhas sisuturundus, kaunilt pakitud teave. Ja kuna teavet on praegu palju, tuleb sellega tegeleda, seda analüüsida, filtreerida, kontrollida. Ja pärast puhastamist ja rafineerimist muutub see puhtaks kullaks, mille eest tuleb maksta. Sagedamini mängiks inimene hea meelega ise avastajat kuid reaalses elus pole selleks sageli aega ega ka vajalikke oskusi. Tegelikult maksab valmis ja struktureeritud sisu ostes inimene selle eest, et keegi võttis aja, istus maha ja mõtles kõik korralikult läbi. Olgem ausad, infoprojekti käivitamiseks ei pea omama supereksperdi pädevusi, vaid lihtsalt oma tegevustes olema süsteemne, analüütiline mõtlemine ja oskus töötada teabega on vaid boonusteks.

Oluline punkt: inimene vajab (usaldab)  inimest. Seetõttu on infoäril enamasti konkreetne inimene ja projekti reklaamitakse isikliku kaubamärgina.

Ettevõtjate jaoks on see nišš hea, sest see ei nõua startides suuri investeeringuid, see käivitub kiiresti ja tasub end reeglina ruttu ära. Sellise projekti saab välja töötada ja luua kas üksi või väikese meeskonnaga koos.

Infäri on kasulik ka kasutajatele: saate vajalikku teavet ja nõuandeid selle (how to) ka omandatud info kasutamiseks. Eriti väärtuslik on kõik muidugi juhul, kui teooria on juba praktikas proovile pandud. Lisaks, nagu öeldakse, pole keegi kellelgi ka midagi võlgu. Info- äri on suhe ilma kohustusteta.

 

EdTech

Täna pole EdTechi kohta täpseid määratlusi. Ühelt poolt raskendab see selliste projektide hindamise võimalust, teiselt poolt võimaldab aktiivsetel turuosalistel omandada ja säilitada nende tähendused, mida nad haridusalaste idufirmade loomisel omistavad. Mõistagi on tegemist eelisega ning see on antud ala pioneeride eelis.

EdTechi turg on noor, kuid elav ja paljulubav. Sisu on vaid väike osa sellest. Lõviosa selles moodustavad organisatsioonilised ja tehnoloogilised protsessid – platvormi enda väledusest kuni saavutuste jälgimiseni ja tehisintellekti kasutamiseni andmete hankimiseks ja analüüsimiseks.

EdTechi kokkupanek ilma strateegia, investeeringute ja tugeva meeskonnata on keeruline ülesanne. Lisaks  toote- ja metoodilistele aspektidele vajame tugevat tehnilist platvormi ja spetsialiste, kes suudaksid seda võimalikult palju kasutajate vajadustele kohandada.

Paar aastat tagasi keskendusid idufirmad ainult ideedele ja tehnoloogiatele. Tänaseks on edusammud ja olukord maailmas teinud oma kohandusi – EdTechilt oodatakse lahedat sisu (sisu mida oleks lihtne ja meeldiv tarbida aga mis samal ajal hariks) ja isikupärastatud lähenemist (individuaalse õpitee seadmisest kuni tööhõiveni).

Tegelikult on infoäri staatiline ja pakub väikese tasu eest justkui kooritud pähklit kus ostad kontrollitud teavet, mis on spämmist puhastatud. EdTech on nagu hea poiss, püüab saada iseenda parimaks versiooniks. Rakendades selleks tehnoloogiat, reageerides sotsiaalmajanduslikele muutustele ja kasutajate käitumismustritele. On lihtne aru saada kui olete sisenenud EdTechi territooriumile – see võtab detailide põhjalikkuse ja läbimõeldusega kohati lausa hinge kinni. Üheks heaks näiteks on rakendus DuoLingo. 

Infoteäri oli EdTechi ajastu jaoks lähtepunktiks. Tehnoloogia muudab kasutajate psühholoogiat, ootusi ja käitumismustreid. Lõppude lõpuks, kui nutikas turundus suudab leida teile müügil olevaid kodumasinaid ja tuletada seda meelde YouTube’i videote vahel, siis võite ka töö leida paari klikiga. Tulevikus on EdTechil selline ülesanne kindlasti hambus. Tehnoloogia abil saab tööandjate nõuded paika panna juba koolituse etapis. Selline lähenemisnurk on mugav kõigile: ettevõtetele, veebikoolidele ja õpilastele endile.

 

Sooviksid omale kindlustada helgema tuleviku? Esimese sammuna peaks omandama mõne tulevikukindla veebikutseala.

Vaata lähenevaid võimalusi SIIT!